FleurvanTreeck.reismee.nl

dag 3

Onze eerste werkdag,
Ja vandaag was het zo ver onze eerste werkdag
de wekker ging vanmorgen om 7.30 pff wat waren we nog moe
maar toch maar opgestaan en eens kijken welke witte broek we aandoen (ja zelfs als t maar om een witte broek gaat is t een dilemma welke het nu word)
Na deze gevonden te hebben, hebben we ons even verzorgd en een broodje gegeten.

Nu werden we toch wel nerveus maarja ondertussen was het 9.15 dus tijd om te gaan.
Op naar de wellness

Rechts de deur uit, rechtsom de brandtrap af, personeelsingang in, personeelsingang uit, stukje lopen en dan kom je bij t hek naar de wellness maaaaaar daar hebben ze een sleutel aan de andere kant verstopt om binnen te komen maar natuurlijk zijn onze armen weer te kort. Dus snel doorlopen om nog op tijd te komen en dan toch maar stiekem langs het zwembad.

En daar was angela (de receptioniste) ze gaf ons wat t-shirtjes en vroeg wie naar Residencia ging. Natuurlijk waren we het liefste allebei samen in het hotel maar helaas die optie zit er niet in.
Naja omdat op onze arbeidsovereenkomst stond dat ik in palm beach bleef hebben we dit dus ook maar gedaan.

Dus palm beach spa is mijn werkplek voor de komende 3 maanden. Angela ging michelle naar Residencia brengen dus ik moest alleen blijven en alvast beginnen met de kaarsjes aansteken. Zo gepiept denk je dan maar zo veel kaarsen K
Voordat je de laatste aan had was de eerste weer uit, en dan verse bloemen plukken en deze leuk verdelen in de spa. Maar daar zaten mieren in aaahh ik kreeg het al spaans benauwd. Toch maar alles beetje leuk aangekleed en toen kwam Angela terug.

Meteen begonnen al de behandelingen, eerst kwam iemand voor een bronze teint. Dat is wat in de films altijd gemist. Dan gaan de mensen in een cabine staan en krijgen een tint opgespoten. (Wel een normale kleur en niet zo oranje als in de films haha) Dit duurde anderhalf uur.

Nadat ik uit de cabine kwam kon ik meteen verder naar de volgende cabine daar werden wimperextensies aangebracht. Ook heel interessant om te zien.

Toen kreeg ik alles uitgelegd van de computer (alles natuurlijk weer in het spaans)

Gelukkig kreeg ik toen te horen dat ik samen met michelle kon gaan lunchen. Toch even heerlijk om gewoon in je eigen taal te kunnen prate, voelt meteen weer een stuk makkelijker. Na een korte pauze met niet zo lekker eten toch maar weer verder (ondetussen weer blarenpleister gaan plakken want de schoenen deden toch wel flinke pijn)

Terug gekomen kon ik meteen weer verder met handdoeken vouwen, kaarsen weer bijvullen, thee zetten(niet gewoon zakje in de kan, nee verse kruiden mengen in een bak gooien en daar water overschudden, bah) enz.

Toen ik hier klaar mee was kon ik gaan kijken naar een glycopeeling, deze heb ik vaak op stage in Nederland gezien maar hier is toch weer net voor alles een andere manier.

En toen kwam een mevrouw voor een pedicure, heel interessant om te zien hoe ze dat hier doen. Ik mocht hierbij de voetmassage doen, dat was wel leuk dat je meteen iets mocht doen. Van deze mevrouw kreeg ik dan ook me eerste fooi. Dat geeft toch wel een goed gevoel, haha.

Daarna werd meteen alles gedweild en gepoetst. Toen kwam er langzaam een einde aan, ik mocht alles opruimen en dan gaan.

Onderweg meteen mama gebeld om alles vertellen, omdat ze toch wel wist dat ik nerveus was.
Aangekomen op de kamer bleek michelle ook net hier te zijn. Dus lekker samen klaar.

Even op bed liggen bijkomen en toen op naar de bedrijfkeuken. 10 droge nuddeln (of hoe je dat ook schrijft) komkommer en wortelen. Dat was ons avondeten, pff die keuken valt tegen!

Net nog even naar terrasje geweest en met mama geskyped. Nu kruipen we lekker ons bedje in want morgen is het weer vroeg dag.

Buenos Noches!

Reacties

Reacties

Mama

Olla muis,

Wat een geweldig verhaal alweer. Ik weet dat je vandaag nerveus bent omdat mevr de bazin komt,maar denk eraan zij is ook maar een mens en vriendelijkheid kost niks.
Ik ben supertrots op jullie dat jullie met dat beetje Spaans wat jullie geleerd hebben toch zo goed al kunnen begrijpen wat ze bedoelen. Pluk de bloemen weer maar ikk hoop voor je zonder mieren.

Dikke kus mama en tot straks op skype

Caressa

Wat leuk Fleur. Zo te horen heb je het prima naar je zin en voel je je helemaal thuis.
Kan nu al niet wachten totdat je hier alles op iedereen mag gaan voordoen wat je geleerd hebt (ik bied me aan als vrijwilliger:P)

hub elly sanne en stefanie

hola fleur.

como estas? bevalt het een beetje daar in gran canaria?
Jammer dat we jullie vertrek gemist hebben.
Geniet van je vrije tijd en doe heel veel werkervaring op.
Blijf je zelf, we blijven je volgen.
Liefs; de van lootjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!