FleurvanTreeck.reismee.nl

Dag 5

Dagje 5, onze eerste werkdagje.

Vanmorgen op tijd opgestaan om te ontbijten en ons klaar te maken voor onze eerste werkdag. Was natuurlijk even spannend maar kreeg heel veel lieve berichtjes van iederen om me succes te wensen. We hebben even samen ontbeten, ofja ontbeten hadden allebei geen honger, en zijn toen samen naar de spa gelopen. Onderweg kwamen we Beate al tegen, dat is een vrouw die is de spa werkt.

In de spa zelf aan de receptie zaten Alice en Nadja, ook even met hun kennis gemaakt en toen kwam Henrique (onze baas) ons halen om even met hem mee te gaan naar zijn kamertje om even alles door te spreken. Veel informatie gekregen en vooral ook veel over ons zelf verteld. Wat we wilden leren, wat we minder vonden enz. Dit heeft wel erg lang geduurd. Daarna kregen we uitleg van Nadja. Ze ging met ons de spa rond en liet ons zien waar we allemaal op moesten letten, nou kan jullie vertellen echt een hele checklist! Daarna zijn we even aan de computer gaan zitten om ook dit allemaal uitgelegd te krijgen. Nou jongens ik zat al tot boven vol met informatie.

Toen nam Alice het uitleggen even over maar ouwiee ik verstond niks van haar. Zij spreekt een Oostenrijks dialect, omg het lijkt nergens op. Dus na alles 10000x te vragen begonnen we het langzaam te snappen. Hihi.

Ondertussen was het al tijd om te gaan lunchen, maar aangezien de kok zijn vrouw aan het bevallen was kregen we al te horen dat er niet zo veel speciaals zou zijn. In de keuken gekomen bleek dit toch wel reuze mee te vallen! Gewoon spagetti met rode saus! Best lekker hoor. Gezellig met iedereen even gegeten en toen had Henrique ons gevraagd om even langs de staff meeting te gaan om de afdelingshoofden te ontmoeten. Allemaal hele leuke mensen en ook zeker de bazen van het hotel!

Daarna weer terug naar de spa gegaan en nog veeeeeel meer informatie gekregen en een paar keer met hun de checklist doorgegaan. Maar Shirley en ik zaten echt vol met informatie en waren dus doodmoe. Ook hun merkte dit en hebben ons toen eventjes laten 'rusten' haha. Na eventjes wat andere dingen te hebben gedaan was het weer tijd om te gaan eten. We moesten nu met z'n 2tjes gaan dus samen naar de keuken gelopen en hier stonden kleine quiches klaar ,ravioli ,stokbrood met zout erin en wat sla. 100x beter tegen vorig jaar dus! Maar helaas zat in de ravioli spinazzi, en dat lust ik niet:(. Toch maar gegeten en toen nog even terug naar de spa maar daar aangekomen was het al tijd om de laatste checkronde met Beate door te gaan. Daarna even gewacht op Henrique en toen mochten we gaan.

Shirley had onder het eten van de spagetti geknoeid op haar enige witte t-shirt en we kregen morgen onze kleren pas dus nog even naar de winkel geraced en snel t-shirtje en icethea gekocht. Toen toch nog even door de mcdrive en lekker op onze kamer genoten van onze hamburger!

Nu met hoofdpijn en heeel erg moe in bed. Dus zo maar de ogen dicht doen en lekker gaan slapen want morgen hebben we weer een lange dag!

Onze werktijden zijn trouwens van 10.00 uur tot 19.00 uur! Best lang dus.

nou jongens, dikke kus en tot snel!!!

Stannie

Heb je verhalen gelezen en op de site van het hotel gekeken, prachtig vooral die hemelbedden in de tuin zou daar wel een paar dagen willen verblijven en me lekker laten verwennen. Best veel informatie op zo'n eerste werkdag dus rust maar lekker uit om morgen weer fris te beginnen. Veel succes met je stage.

Groetjes en dikke knuffel van Stannie en aanhang.

Anita

Goedemorgen muis,

Hoop dat je lekker hebt geslapen en dat je hoofdpijn weg is. Dikke kus en succes vandaag met werken,ook voor Shirley.

mirjam

Hallo Fleur
Het komt allemaal goed, Jij kunt het!
Veel liefs Mirjam

Anja

Tjeetje Fleur, je hoofd zal wel overgelopen zijn van al die informatie ! Gelukkig dat je de crackers met nutella nog niet nodig hebt gehad !
Succes meiden ! Xxx